Sign In
Pengaktifan Akaun Pengguna Bagi Perkhidmatan MyCoID, MyLLP dan EzBiz Boleh Dilakukan Melalui Emel Semasa Tempoh PKP

Para pelanggan yang dihormati, 

Bagi memudahkan urusan pelanggan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pengaktifan akaun pengguna bagi perkhidmatan MyCOID, MyLLP dan Ezbiz boleh dilakukan melalui emel tanpa perlu hadir ke kaunter Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM). 

Pelanggan hanya perlu mengemukakan dokumen-dokumen yang dikehendaki melalui saluran emel berikut: 

PENGAKTIFAN AKAUN PENGGUNA E-MEL
MyCOID/ MyLLP ubmhq@ssm.com.my
EzBIz ezbizactivation@ssm.com.my

 

Maklumat lanjut mengenai dokumen-dokumen yang diperlukan berserta tatacara boleh didapati di portal rasmi SSM www.ssm.com.my 

SSM komited meluluskan pengaktifan akaun pengguna dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dan keutamaan akan diberikan kepada permohonan pengguna dari enam (6) buah negeri di bawah PKP. 

Bagi sebarang pertanyaan, sila hubungi Pusat Panggilan SSM di talian 03-7721 4000 atau emel ke enquiry@ssm.com.my

Sekian, terima kasih.

 

SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA
12 Januari 2021

 

PANDUAN

MENDAFTARKAN AKAUN PENGGUNA EZBIZ MELALUI E-MEL

BAGI PELANGGAN DI NEGERI YANG TERLIBAT DENGAN

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP)

 

Syarat Pengaktifan Akaun Pengguna Ezbiz Melalui E-mel 

1.       Pemilik atau rakan kongsi merupakan warganegara (MyKad) atau penduduk tetap (MyPR) dan mestilah berumur 18 tahun dan ke atas. 

2.        Pemilik perniagaan atau rakan kongsi perlu mempunyai akaun e-mel yang aktif dan nombor telefon bimbit yang boleh dihubungi. 

3.      Pemilik perniagaan atau rakan kongsi perlu mendaftarkan Akaun Pengguna (sign up) di portal Ezbiz Online dengan melayari laman web ezbiz.ssm.com.my dan perlu hadir ke pejabat SSM terdekat bagi pengesahan identiti pemilik bagi tujuan keselamatan pengguna perkhidmatan Ezbiz Online.  

4.          Pengaktifan Akaun Pengguna boleh dilaksanakan tanpa kehadiran ke Pejabat SSM dengan syarat pelanggan berada di kawasan yang terlibat dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) iaitu Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan), Selangor, Pulau Pinang, Melaka, Johor dan Sabah untuk tempoh sehingga 26 Januari 2021 atau sehingga satu tarikh yang ditentukan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN). Sila rujuk Tatacara Mendaftarkan Akaun Pengguna Ezbiz melalui E-mel.​



Attachments
myGovernment
KPDNKK myGoverment
Agencies under Domestic Trade and Consumer Affairs Ministry (KPDNHEP)
SSM MyIPO MyCC
SSM General Line
E-mail: enquiry[at]ssm.com.my
Operation Hour
Day: Monday - Friday
Service Counter: 8.15 AM - 4.15 PM
SSM Contact Centre
Telephone: +603-7721 4000
Fax: +603-7721 4001